Q: Verhuren jullie je lokalen?

Sorry, maar spijtig genoeg kunnen wij onze lokalen niet verhuren.

Q: Kunnen we dan wel materiaal huren bij jullie?

Het is mogelijk om ons materiaal te huren. Zo beschikken we onder andere over patrouilletenten, 4 grote tenten (6x16 meter en 5x10 meter), als ook verschillende shelters. Voor meer info over het huren van materiaal, prijzen of reservaties kan u terecht bij de materiaalmeesters (materiaalmeesters@scoutswaasmunster.be). Neem zeker en vast een kijkje op onze verhuurpagina bovenaan.

Q: Kunnen we ons inschrijvingsgeld of kampgeld terugkrijgen via de mutualiteit?

Als je kind op scoutskamp is geweest, heeft het meestal recht op een tegoedkoming van je mutualiteit. Volgende mutualiteiten geven geld terug voor de kampen: Bond Moyson, OZ, Partena, Vlaams en Neutraal Ziekenfonds en Liberale Mutualiteit. De CM geeft geld terug voor het inschrijvingsgeld van het kamp of het lidgeld. Het terugbetaalde bedrag hangt af per ziekenfonds.

Het is wel aan te raden om zelf mutualiteitspapieren mee te brengen. We houden geen attesten bij. De papieren worden onmiddellijk getekend en gestempeld door de GRL of VGA en teruggeven aan het lid in kwestie. We vragen om geen attesten in de brievenbus te steken of in een enveloppe mee te geven met het lid. Geef ze onmiddellijk af aan de leiding en laat ze stempelen.

Q: Kunnen we ons inschrijvingsgeld terugkrijgen via belastingen?

Ouders krijgen de kosten voor bepaalde gemeentelijke vakantieactiviteiten voor kinderen jonger dan 12 jaar terug van de belastingen. Deze kosten moeten met een fiscaal attest bewezen worden. Dat noodzakelijke  fiscaal attest wordt telkens voor 1 maart automatisch door de gemeente naar de ouders gestuurd. Meer informatie daarover bekomt u bij de Jeugddienst van Waasmunster of op de site www.jeugdbeleid.be enwww.fisconet.be.

Q: Hoe moet je de medische fiche invullen?

1. Maak een scoutsaccount aan.

Heb je nog geen scoutsaccount, maak die dan nu aan. Klik op onderstaand icoon. Indien wel, ga naar stap 2.

2. Inloggen bij GroepsAdministratie

Druk op het slot om doorverwezen te worden naar de loginpagina.

3. Steekkaart invullen

Ga naar het tabblad 'Individuele steekkaart' om de steekkaart in te vullen. Eenmaal de steekkaart is ingevuld, krijgt de VGA automatisch bericht.

TIP: Controleer eveneens je contactgegevens en groepseigengegevens.

Q: Waar vind ik mijn lidnummer?

Je lidnummer staat op je lidkaart of op de Over&Weer, het scoutstijdschrift. Mocht je het toch niet weten, vraag er naar bij je leiding.