KAMPINSCHRIJVINGEN 2020

Beste ouders

JOEPIE, een ‘go’ voor onze scoutskampen, ook bij jullie thuis werd ongetwijfeld nagelbijtend naar dit blije nieuws afgeteld! Tegelijk drong het zowel bij onze leidingsploeg als wellicht ook bij ieder van jullie, meteen door dat we voor een grote uitdaging staan: we willen op kamp maar we willen vooral veilig op kamp. Bedankt voor het geduld van afgelopen weken. Hier zetten we eindelijk even op een rij hoe we het kamp bij Scouts Waasmunster corona-proof aanpakken:

Het goede nieuws is dat al onze kampen kunnen plaatsvinden en dat ongeveer zoals gepland:

-       KAPOENEN – 01/07 tot 05/07  - BREDENE - €100

-       KABOUTERS & WELPEN - 05/07 tot 11/07  - BREDENE - €120

-       JONGIVERS & GIVERS  - 02/07 tot 12/07  - GRUITRODE - €150

Via volgende link kan u het officiële inschrijvingsformulier voor de Scouts Waasmunster scoutskampen 2020 vinden. Vul dit formulier dus enkel in als uw kind effectief mee zal gaan op scoutskamp: https://forms.gle/q1E6eTVxos9ccyLbA.

De kampinschrijvingen zullen dit jaar enkel online doorgaan. Beide kampboekjes kan via volgende link downloaden (https://we.tl/t-1Npre5Nsig) of op de website terugvinden. In de kampboekjes kan u alle belangrijke info omtrent de  kampen terug vinden, neem deze dus zeer aandachtig door!

Zit u met verdere vragen die niet beantwoord zijn na het lezen van het kampboekje of andere persoonlijke zaken die u liever 1 op 1 met de leiding bespreekt? Dan kan u de leiding altijd persoonlijk via mail of gsm contacteren. Voor belangrijke zaken geven we u graag de mogelijkheid om op 24 (of eventueel 25 juni) tussen 19:00 en 21:00 een (video)gesprek met de leiding aan te gaan. Inschrijven hiervoor kan via een e-mail naar de leidingsploeg:

-       KAPOENEN:

kapoenen@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Fran Lully   0478639026

-       KABOUTERS:

kabouters@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Hanne Catfolis       0471562645

-       WELPEN:

welpen@scoutswaasmunster.be

contactpersoon: Elias Christiaens     0471570491

-       JONGGIDSEN:

jonggidsen@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Melanie Vercauteren         0477864257

-       JONGVERKENNERS:

jongverkenners@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Lander Van Houte             0479023446

-       GIDSEN:

gidsen@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Aline van Bijsterveld         0488643473

-       VERKENNERS:

verkenners@scoutswaasmunster.be

Contactpersoon: Bram Catfolis         0474081976

-       Groepsleiding is te bereiken via grl@scoutswaasmunster.be

We werken dit jaar voor de betaling van het kampgeld enkel via overschrijving. Het kampgeld mag (liefst voor de kampinschrijvingen) overgemaakt worden op rekeningnummer BE44 7510 0387 0845 met de vermelding 'NAAM LID+ TAK'.

We hebben voor onze 2020 kampen de kampprijzen met €10 verhoogd om extra kampterrein, de aankoop van desinfecterend materiaal en extra speelmateriaal per bubbel te kunnen bekostigen.

Alle leden kunnen in principe mee op kamp. Mocht er twijfel zijn om medische redenen, dan kan jullie huisarts hierover adviseren. Een update van de individuele steekkaart & medische fiche op groepsadmin is voor iedereen een must! (als er hierover vragen zijn mag u een mailtje sturen naar vga@scoutswaasmunster.be)

Ons zomerkamp zal er in 2020 sowieso anders uitzien dan we gewend zijn. Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft een draaiboek voorzien met concrete richtlijnen om ons kamp praktisch en organisatorisch voor te bereiden.

De basismaatregelen zien er zo uit:

  • Elk kamp bestaat uit één of meerdere ‘bubbels’ van maximum 50 deelnemers (inclusief leiding). Een grotere groep wordt opgedeeld in meerdere bubbels. Kleinere takken kunnen samen een bubbel vormen. Binnen zo’n bubbel kunnen leden en leiding samenleven en spelen. Vooral met +12 jarigen onder elkaar beperken we nauw fysiek contact bij het spelen. Tussen de verschillende bubbels is er zo weinig mogelijk contact met elkaar en houden we afstand.
  • Elke bubbel is verplicht om de gegevens bij te houden van elk extern contact, hoe klein ook. Er is een duidelijke aanwezigheidslijst en een contactenlogboek waarin alles wordt genoteerd. Bijvoorbeeld wie wanneer en waar boodschappen deed.
  • Om zoveel mogelijk externe contacten te vermijden, schrappen we activiteiten zoals meerdaagse trektochten.
  • Deelnemers die vijf dagen of minder voor vertrek ziek worden, blijven thuis. Bij twijfel vragen we dat ouders de huisarts consulteren.
  • Wanneer iemand ziek wordt tijdens het kamp, is er een duidelijk stappenplan: onmiddellijke afzondering met 1 leid(st)er en ouders die hun zoon of dochter zo snel mogelijk komen ophalen.
  • We hanteren de verder gekende standaard richtlijnen zoals handhygiëne, reinigen van contactoppervlakken, zorgvuldige afwas en verplichte mondmaskers voor + 12 jarigen buiten de kampplaats (we vragen om mondmaskers van thuis uit mee te geven met je kind).

Een kampperiode werd vastgelegd op minimum 7 aaneensluitende dagen samen in een bubbel. Als het kamp korter duurt (bv. 5 dagen) moet je de resterende dagen (bv. 2 dagen) wachten voor je deel mag nemen aan een volgend jeugdkamp.

We zullen die richtlijnen strikt volgen. We vragen als leiding zowel begrip als vertrouwen. Aarzel niet om bij ons aan te kloppen met welke vraag of bekommernis dan ook. We begrijpen dat er zorgen kunnen zijn en zoeken graag samen naar antwoorden of oplossingen.

Het is een stevige opdracht, maar we zijn paraat. We hebben al onze leden enorm gemist!

Tot snel!

Een stevige linker 

De leiding van Scouts Waasmunster